Аз карам моята с Мобил 5W30, вече около 80-90 хил. км. От смяна до смяна ( на 12 хил. км ) не доливам, просто пада почти до минимума. ДПФ е махнат.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Кажете нещо хубаво за 159 (общи приказки)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Първоначално публикувано от Grishata Покажи съобщениеПри регенерация прави смес от гориво и масло в дпфа и ако бъде прекъсната регенерацията връща всичко в маслото. При мен когато имах проблем със сензора на дпф се качваше нивото на маслото :д
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
Имаш два диференциални датчика за налягане и един за температура, кой си сменил?
Имаш допълнително впръскване на гориво в камерите, при такт на изпускане, което гориво се загрява в катализатора и оксидира(мисля беше правилния процес) и изгаря саждите в ДПФа.
С подробности може да се прочете на доста места процеса. Има и тънкости, за които могат да говорят хората разбиращи повече. Но в общи линии е това.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Това, което може да стане при прекъсване на регенерация е, турбината и маслото в нея да "изживеят" един температурен пик от над 600 гр. C. в момента малко след спирането на мотора тъй като маслото спира да циркулира а пък е подложено на високата температура.
Повишаването на нивото на маслото в картера се получава от самата регенерация, не от прекъсването и.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТова, което може да стане при прекъсване на регенерация е, турбината и маслото в нея да "изживеят" един температурен пик от над 600 гр. C. в момента малко след спирането на мотора тъй като маслото спира да циркулира а пък е подложено на високата температура.
Повишаването на нивото на маслото в картера се получава от самата регенерация, не от прекъсването и.
Не съм обаче сигурен в последните си думи.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Първоначално публикувано от undy Покажи съобщениеТо високата температура е в катализатора и най-вече в ДПФа. А за нивото все си мисля, че се качва от това, че има "неизразходено" гориво предназначено за регенерация, а пък то си остава я в цилиндрите, я в турбото понеже мотора е загасен предварително.
Не съм обаче сигурен в последните си думи.
Проникването в картера става, защото допълнителното гориво се впръсква, както ти сам отбеляза - по време на изпускателния такт и, каквото е останало в цилиндъра, би могло да иде в картера при следващия компресионен такт.
За температурата си прав, че тя е най-висока в катализатора и в DPF - а, но и в турбината е по-висока от обичайната и в такъв момент спирането на циркулацията на маслото не е добро за него.
Да си припомним правилото, че дори и да няма регенерация, турбиниран мотор не е добре да се гаси непосредствено след прекомерно натоварване. Т.е - добре е да поработи на празен ход за да може, турбината да се охлади.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:37.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеДа си припомним правилото, че дори и да няма регенерация, турбиниран мотор не е добре да се гаси непосредствено след прекомерно натоварване. Т.е - добре е да поработи на празен ход за да може, турбината да се охлади.
Ръчкаше я яко градско, после я гасеше и в един момент докато си чакаше на светофара направи димна завеса.
От както му казах каква е причината, стана много внимателен и винаги слуша една песен по радиото преди да изгаси колата.
Comment
-
Правило с което дори и производителите на "нормални" автомобили не се съобразяват. Колкото и да ръчкаш една нова кола, като спреш и старт/стоп системата ти гаси двигателя веднага.
При много редки/спортни случаи има турбо таймери заложени от производителите.Last edited by BO; d.m.y г., 16:49.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеПравило с което дори и производителите на "нормални" автомобили не се съобразяват. Колкото и да ръчкаш една нова кола, като спреш и старт/стоп системата ти гаси двигателя веднага.
При много редки/спортни случай има турбо таймери заложени от производителите.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеНа моите коли се изключва когато пожелаеш.
Сигурно като изключиш системата чрез бутона.
Това "правило" идва от много стари времена. Същите се менят и сега няма почти никаква техническа причина това да се прави.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеМандра.
Сигурно като изключиш системата чрез бутона.
Това "правило" идва от много стари времена. Същите се менят и сега няма почти никаква техническа причина това да се прави.Last edited by lordliness; d.m.y г., 19:35.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеМоже да няма, но го има. Година на производство 2018. Не бих си оставил маслото да изгори в лагерите. Правилото не променя физиката и химията.
А за дизел е направо невъзмжно.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеИма една приказка за жабата, че като видяла да подковават коня и тя решила да вдигне крак.
А за дизел е направо невъзмжно.
Общо взето не пишеш нищо съществено освен да се правиш на много интересен и знаещ и да говориш с недомлъвки. Не впечатляваш никой, колкото и да ти се иска.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеВсе много знаеш. Маслото коксува и това няма да се промени. Конструкцията на турбината не е кой знае колно променена.
Общо взето не пишеш нищо съществено освен да се правиш на много интересен и знаещ и да говориш с недомлъвки. Не впечатляваш никой, колкото и да ти се иска.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Кво знаете Вие, колегата ми всяка сутрин вади фирмения бус от гаража, остава го да работи 5мин и след 10на форсирания го гаси. Какво се случва на турбинката само тя си знае...
Попитах го защо така прави, не можа да даде смислен отговор, а е дърт шофьор, дори личната му кола е дизел.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
Comment